O autorach

aaaPrezentowany tutaj projekt nie jest oczywiście politycznie neutralny i nieprzypadkowo jego pomysł zrodził się w momencie objęcia rządów przez PiS. Nie będziemy ukrywać, że nie głosowaliśmy na tę partię ani w ostatnich, ani w żadnych poprzednich wyborach. Nie jesteśmy jednak działaczami politycznym ani aktywistami jakiejś konkretnej formacji. Projekt ten jest z jednej strony wynikiem naszej pasji do kolekcjonowania rozmaitych osobliwości oraz ich porządkowania.
Z drugiej strony stanowi on swego rodzaju produkt uboczny naszych prac naukowych. Jako pracownicy Katedry Kulturoznawstwa UMK w Toruniu zawodowo zajmujemy się badaniem folkloru oraz kultury popularnej. Interesują nas zwłaszcza różnego rodzaju oddolne, nieprofesjonalne i spontaniczne działania w obszarze mediów elektronicznych. Obecny tu folklor internetowy jest w naszym przekonaniu ważnym elementem nieformalnej, codziennej komunikacji, służąc nie tylko rozrywce, ale także wyrażaniu opinii, podtrzymywaniu relacji społecznych, a nawet podejmowaniu pewnych konkretnych działań, takich jak protesty, udzielanie poparcia czy agitacja lub walka polityczna.

Piotr Grochowski

20140828_074855Folklorysta i kulturoznawca. Zajmuje się badaniem różnych form tradycyjnego folkloru słownego oraz XIX-wiecznej literatury popularnej. Autor monografii Dziady. Rzecz o wędrownych żebrakach i ich pieśniach (Toruń 2009) oraz Straszna zbrodnia rodzonej matki. Polskie pieśni nowiniarskie na przełonie XIX i XX w. (Toruń 2010). Redaktor tomów Folklor w dobie internetu (Toruń 2009) oraz Netlor. Wiedza cyfrowych tubylców (Toruń 2011). Chętnie podejmuje tematy związane z kulturą współczesną, analizując funkcjonowanie tradycji w świecie technologii cyfrowych oraz różne przypadki zderzeń „starego” z „nowym”, a także wszelkie przejawy folkloru współczesnego i zjawisk „folkloropodobnych” (dowcipy, plotki, pogłoski, teorie spiskowe, folklor internetowy). Więcej informacji.

Dariusz Brzostek

Darek_B.Teoretyk literatury, kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa UMK. Zajmuje się badaniem kultury popularnej, estetyki grozy oraz antropologii kontrkulturowej. Komentuje twórczość Stanisława Lema. Uprawia także sound studies oraz field recording. Autor monografii: Literatura i nierozum. Antropologia fantastyki grozy (Toruń 2009) oraz Nasłuchiwanie hałasu. Audioantropologia między ekspresją a doświadczeniem (Toruń 2014). Sporadycznie bloguje, od czasu do czasu ulega pokusie memotwórczej, regularnie grywa i nagrywa z projektem Molok Mun. Zajmują go, zawodowo i prywatnie, zaniki racjonalności w życiu publicznym. Więcej informacji.

 

Reklamy